Rólam


_mg_6938a_1.jpg

Facebook

Címkék

Címkefelhő
2017.01.21. szombat

Citromtarte

citromtarte.jpg

 

A Báló azt mondta, hogy akkor vesz el feleségül, ha csinálok neki olyan citromtortát, amit a Kistücsökben evett. Na ez nem az a torta, amivel konkrétan a férjet fogtam, mert annak elfelejtettem leírni a receptjét, de szerinte finomabb lett, mint az akkori, pedig ő már azért is elvett.
Én úgy gondolom, hogy ez részben annak is köszönhető, hogy most szezon van és sikerült meyer citromot beszereznem. Már nagyon sokan leírták, hogy ez miért is jó, és mindenkinek igaza van, tényleg csodálatos. Én a sima citromtól is el vagyok ájulva, de miután fölvágtam az elsőt, egész este a kezemet szagolgattam és nem is akartam máshoz hozzányúlni, nehogy elmúljon a meyer citromszag.
De természetesen akkor se történik tragédia, ha csak simát sikerül beszerezni, abból is nagyon finom lesz, ha az ember nem hagyja el a citormhéjat belőle. Nekem az a bajom ezzel a műfajjal, hogy amiket ettem, azok szinte mind savanyúak a gyümölcs levétől, de nincs benne az illóolaj, ami szerintem a citromos ételek lényege, amit a sok-sok reszelt héjtól kap meg a süti.
A recept végén leírom, de azért itt is szólok, hogy ki kell hűteni és érdemes egy napot pihentetni felvágás előtt, mert úgy finomabb.

Hozzávalók egy 20 centis átmérőjű piteformához:

-a tésztához (ebből kétszer annyi lesz, mint amennyi kell, a felét le lehet fagyasztani és később felhasználni):

190 g liszt (egy részét érdemes mandulalisztre cserélni, pl 170-20 g arányban)
100 g kockára vágott hideg vaj
62,5 g porcukor
egy egész tojás fele
egy csipet só
egy fél kezeletlen citrom reszelt héja

 -a krémhez:

1 egész tojás
1 tojás sárgája
2 meyer citrom leve
legalább 2 kezeletlen citrom héja (én kezeletlen meyerrel még nem találkoztam úgyhogy simát használtam)
fél bögre (a bögre 2,4 dl-es) cukor (105 g)
3 evőkanál vaj (ez kb. 7 dkg)
1 tk. vaníliakivonat
1 tk. cointreau (elhagyható)
4-5 kocka fehércsoki opcionálisan

A tészta hozzávalóiból robotgéppel homogén tésztát keverek majd legalább fél órára a hűtőbe rakom pihenni (ha nincs gépi segítsége az embernek, akkor a vajat gyorsan elmorzsolja kézzel a lisztben és a többi hozzávalóval homogén tésztát gyúr.
Ha kipihente magát, 2-3 mm-esre nyújtom, kivajazott piteformába igazítom, kicsit megszurkálom villával majd legalább fél órára a mélyhűtőbe teszem.
Ha eleget hűlt, 180 fokra előmelegített sütőben készre (ha már szép a színe, akkor van a kész; a krémmel nem fog sülni, úgyhogy nem szabad félkészen hagyni) sütöm (nem szükséges a nehezék bele).
A krémhez a cukrot és a tojást meg a sárgáját elektromos habverővel fehéredésig keverem, a végén hozzáadom a citromhéjat, vaníliát, Cointreau-t, majd vízgőz fölött addig keverem folyamatosan kézi habverővel a citromlevet fokozatosan adagolva hozzá, amíg meleg nem lesz (ez kb. 8-10 percet vesz igénybe), a végén pedig elkeverem benne (és fel is olvasztom) a vajat és a csokit, az utóbbit csak akkor, ha azt volt kedvem adni hozzá.
Megtöltöm a tésztakosarat a krémmel és vagy zsebsárkánnyal vagy a sütőben grill fokozaton kicsit karamellizálom a tetejét. Alaposan kihűtve tálalom és igyekszem nem a megevés napján csinálni, mert másnaposan finomabb.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mohaessafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr9112142963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása