Rólam


_mg_6938a_1.jpg

Facebook

Címkék

Címkefelhő
2008.09.30. kedd

VKF! XIX.- Édeskömény krémleves ricottás szív alakú sült raviolival

Eddig minden VKF! kiírást keresztbe tett ujjakkal olvastam el, mert nagyon aggódtam, hogy valaki le fogja lőni az én témámat, hát többet nem kell izgulnom, jelentem ez most megtörtént. Doctor Pepper romantikus vacsorát kért a pályázóktól.
Szerintem az ilyen jellegű menü úgy jó, ha sok féle étel van benne, de mindenből csak kevés, korábban gyakran estem abba a hibába, hogy rengeteget ettünk, és az éjszaka azzal telt, hogy egymás mellett fetrengtünk az ágyban a hasunkat fogva és az egyetlen mondat, ami a szánkat elhagyta, a "túl sokat ettem" volt.
Általában az ilyen ételsort a főételre szoktam szervezni, ami most lazac volt, ami előtt mindig édeskömény krémlevest csinálok, mert szerintem nagyon kedvelik egymást, ám halkan megjegyzem, nem csak ilyen nemes alkalmakkor kerül asztalra, mivel másnaposságra is ez a legjobb (najó, leszámítva a mekikaját, de ilyet nem illik írni).

Hozzávalók:

-a leveshez:
3 kicsi édeskömény gumó kb. 1x1x1 cm-es kockákra vágva
1,5 szál póréhagyma 4-5 mm-es karikákra vágva
1,5 liter zöldség alaplé
olíva olaj
2-3 dkg vaj
1 dl tejszín

-a raviolihoz:
egy kevés tészta e szerint a recept szerint
bő olaj a sütéshez (napraforgó pl.)
-a töltelékhez:
5 dkg ricotta
fél-1 marék parmezán a reszelő legkisebb lyukán lereszelve

frissen őrölt színes bors

A hagymát és az édesköményt olíva olaj és vaj keverékén 3-5 perc alatt megpárolom, majd felöntöm az alaplével, fölforralom, leveszem alatta a lángot és gyöngyözve forralom addig, amíg meg nem puhulnak a zöldségek, ha ez megvan, botmixerrel összeturmixolom, beleöntöm a tejszínt, még egyet turmixolok rajta, aztán gyorsan fölforralom és mehet is a tányérba.
A tésztát tésztagéppel vékonyra nyújtom, szív alakú sütiformával kiszaggatom, a szélét megkenem vízzel, és egy kis tölteléket halmozok a közepére (ehhez csak összekeverem a hozzávalókat), majd egy másik szívet ráragasztok és bő olajban mind a két felét megsütöm és a leves mellé vagy a tetejére rakom (lehet nyugodtan rá is, ügyesen tud úszni).

Szólj hozzá!

Címkék: leves vkf

A bejegyzés trackback címe:

https://mohaessafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr235650989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása