Rólam


_mg_6938a_1.jpg

Facebook

Címkék

Címkefelhő
2009.06.08. hétfő

Bagel

bagel.JPG
Mindig irigykedve néztem a tvben a bagelt evő New York-iakat, úgyhogy amikor elkezdtem komolyabban kenyereket sütni, ez volt az egyik első kísérletem, ami számomra máig érthetetlen okból kudarcba fulladt. Úgyhogy fél évvel ezelőttig nem is próbálkoztam újra, akkor azonban hihetetlen elszánt lettem és végignyálaztam rengeteg receptet, amiből végül kreáltam ezt, a saját tésztámmal és Eszter tekerési módszerével. Egyébként részletes bagel sztorit is nála olvashattok. Nálunk a töltött változat a nyerő (recept hamarosan), de mivel előre figyelmeztettek, hogy egy hatalmas adag gyönyörű füstölt lazac fog ma érkezni, úgy döntöttem, hogy simát sütök. Vigyázat, soha nem lehet belőle eleget csinálni!

Hozzávalók 10 db bagelhez:

fél kg liszt
1 zacskó instant élesztő
1 dl tej
4 ek. kristálycukor (kb. 5-6 dkg)+ 1 ek. a főzéshez
2 tk. só
2-3 dl langyos víz (attól függ, hogy mennyit vesz föl a liszt)
egy löttyintésnyi olaj
egy egész tojás fölverve
szezámmag, mák, lenmag, mandula (vagy amit talál az ember) a tetejére

A liszthez öntöm az élesztőt, a sót, a cukrot és egy villával összekeverem, majd hozzáöntöm a tejet és a vizet. Először még a villával összedolgozom egy kicsit, majd áttérek a kézi dagasztásra. Fél úton ráöntöm az olajat és azzal dagasztom tovább, összesen kb. 10 percig, majd tíz részre osztom és negyed órát- 20 percet kelesztem (ez alatt az idő alatt nagyszerűen lehet ingával tesztelni, hogy kinek hány és milyen nemű gyereke lesz). Eztután kb 15-20x5-6 centis téglalapokat nyújtok, aztán föltekerem őket (a végénél érdemes vizet használni ragasztónak), majd a kígyók végét is összedolgozom egy kis vízzel (az egyikből tölcsért csinálok, és abba dugom bele a másik felét), majd 40-50 percen keresztül meleg helyen kelesztem őket (ezt az időt pedig remekül lehet délutáni szexre hasznosítani). Egy lábosban vizet forralok egy evőkanál cukorral, majd kb. fél perc alatt előfőzöm benne a bageleket, majd megkenem a tojással és megszórom a magokkal. 180 fokra előmelegített sütőben sütőpapírral bélelt tepsiben aranybarnára sütöm őket (csak nagyon jó minőségű sütőpapírral érdemes nekivágni, mert a cukor miatt eléggé ragad). Mi most füstölt lazaccal, krémsajttal (csakis Philadelphia), rukkolával, snidlinggel és fekete olajbogyóval ettük, de akármi kerülhet bele. Másnaposan érdemes a vágott felét megpirítani, bár nálunk ez az állapot soha nem következik be, mivel mindig azonnal elfogy az összes.

7 komment

Címkék: kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://mohaessafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr775650983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szepyke 2009.06.08. 23:48:09

Imádom a bagelt! Szerintem elhorgászom a receptedet... Persze, csak ha lehet!:D

micu 2009.06.08. 23:52:27

háromszoros nyam-nyam mifikének!

Moha és Sáfrány 2009.06.08. 23:57:32

szepyke!

hajra, kivancsian varom az eredmenyt! ;)

a micukanak csak egyszeres?

Dori 2009.06.09. 02:22:41

uramisten de jól néz ki!!!!:)
(orsi vagyok csak a dóriéról írok)

Moha és Sáfrány 2009.06.09. 02:29:26

szivesen adok a doktornonek is belole!;)

anna 2009.06.09. 13:53:19

Másnaposan érdemes a vágott felét megpirítani, bár nálunk ez az állapot soha nem következik be, (...)
eddig a pontig azt hittem, arrol beszelesz h masnapos aki eszi, vigyorogtam is h nalad ilyen soha "_"

Moha és Sáfrány 2009.06.10. 12:01:18

:D
süti beállítások módosítása