Rólam


_mg_6938a_1.jpg

Facebook

Címkék

Címkefelhő
2007.08.30. csütörtök

Sajtos zöldborsó krémleves



Ezt a receptet a mirelit zöldborsó királynőjének, Nigellának köszönhetem, természetesen az általam közzétett változat apróbb átalakításokon esett át, én is azok közé tartozom, akik a hozzávalók elolvasása után úgy érzik, hogy most már végeztek, és rendszerint azok közül is jópárat kicserélek. A Drágám kedvéért itt az én verzióm.

Hozzávalók sok személyre:
fél kg zöldborsó
1,5-2 liter zöldség alaplé (nem vegetáriánusoknak lehet csirke is)
egy szál megtermett póréhagyma
kb. 15 dkg trappista sajt (lehet anikó, gouda, edami, vagy bármiylen semleges ízű sajt, Nigella mozzarellával csinálja, én is kipróbáltam azzal, de nekem nem ízlett annyira)
1,5 dl tejszín
kb. 3 dkg vaj
olíva olaj

Az olíva olajon és a vajon megpárolom a póréhagymát és a borsót. Amint összeestek, felöntöm az alaplével és kb. fél óráig alacsony lángon főzöm (először nagy lángon fölforralom, csak utána veszem le villanytűzhelyen 3-as fokozatra), drágám!, ez minden levesre vonatkozik, csak gyöngyözve szabad forralni. Ezután leveszem a tűzről és botmixerrel alaposan összeturmixolom, amint ez kész, felöntöm tejszínnel és még egy kis időre mehet vissza a tűzre. 2 perc múlva leveszem és mehet bele a reszelt vagy darált sajt.


2 komment

Címkék: leves

A bejegyzés trackback címe:

https://mohaessafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr135651050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trixy 2007.08.31. 00:06:00

köszi Drágám, isteni volt, mint mindig, bár rovinj rulez;)

Éva 2009.01.26. 12:51:00

Szombaton már másodszorra készítettem el rövid időn belül , és még mindig nem bírok betelni vele. Nagyon jó!Köszi a receptet:D
süti beállítások módosítása