Rólam


_mg_6938a_1.jpg

Facebook

Címkék

Címkefelhő
2007.11.13. kedd

Spenótos, gombás, paradicsomos lasagne

Ez az étel a husi szülinapi vacsorájának középső fogásaként készült el. Amikor kérdezgettem, hogy mit kér, akkor azt mondta, hogy a két kedvencére kíváncsi, a sárgarépa krémlevesre és a spenótos, ricottás raviolira gorgonzolaszósszal. Amióta elkezdetem írni a blogot, nem főztem még kétszer ugyanazt, úgyhogy a leves kívánságnak én is nagyon örültem, mivel kicsit hiányzott már, ám a második fogást megvétóztam, mert szerettem volna neki olyasmit főzni, amit talán még nem is evett nálunk. Jelentem a döntésem helyesnek bizonyult, a fiatalemberek kivétel nélkül nagyon elégedettek voltak, és az ünnepelt is azt mondta, hogy ez ugyanolyan finom, mint amit ő kért. Egyszer talán Horvátországból hazafele jövet ettem hasonlót, amikor az öcsém legjobb barátjának az anyukája vendégül látott minket. Mondanom sem kell, rögtön beleszerettem, hiszen a benne lévő alapanyagok közül az összes a kedvencem. Éveken keresztül abban a hitben éltem, hogy én is úgy csinálom, mint ő, aztán a kisfia vacsora közben fölvilágosított, hogy anyáé egészen más. Nagyon egyszerű megcsinálni, csak a mosogatni való sok utána egy kicsit.

Hozzávalók:

-1 csomag friss lasagne tészta (sajnos leadásom volt aznap, úgyhogy napok óta nem aludtam, és nem volt erőm tésztát csinálni, ha nyugodtabb időszakot élek, ezt a receptet használtam volna) (természetesen száraz tésztával is ugyanúgy működik a dolog)

-sajtok
1,5-2 csomag mozzarella
4-5 dkg friss parmezán

-a gombához:
40 dkg csiperke gomba
1 fej vöröshagyma apróra vágva
fél gerezd fokhagyma préselve

frissen őrölt bors
olíva olaj

-a paradicsomszószhoz:
1,5-2 jó minőségű paradicsom konzerv
2-3 gerezd fokhagyma préselve
egy pár friss bazsalikom levél
4 dl víz (függ a konzervtől)

frissen őrölt bors
olíva olaj

-a spenóthoz:
egy csomag mélyhűtött spenót (nem a pürésített fajta)
2 gerezd fokhagyma préselve
szerecsendió
fehérbors

olíva olaj

-a besamelhez:
4-5 dkg vaj
3 evőkanál liszt
5-7 dl tej (annyit kell önteni rá, hogy a szokásosnál hígabb legyen a mártás)
szerecsendió


Olíva olajon megfuttatom a fokhagymát 1-2 bazsalikom levéllel, majd mielőtt színt kapna, ráöntöm a konzerveket és a vizet. Kb. fél óra alatt készre főzöm (a besamelhez hasonlóan ennek is hígabbnak kell lenni, mint a szokásos, mert a tészta csak a sütőben fől és sok folyadékot szív magába), a végén mehet bele a többi levél. Közben a gombát és a hagymát kevés olajon megpirítom a fűszerekkel, ez kb. negyed óra alatt készül el. A harmadik főzőlapon olíva olajon kicsit megfuttatom a fokhagymát, beleöntöm a spenótot, fűszerezem és 3 perc alatt készre párolom. Ezután nekiállok a besamelnek. A vajat megolvasztom és beleszórom a lisztet és a fűszereket, majd egy perc pirítás után elkezdem fokozatosan fölönteni a tejjel állandó kavargatás mellett, ezt egészen addig folytatom, amíg nem kapok az átlagnál sokkal hígabb mártást (valahol egy krémleves és egy normál besamel között van félúton). Ha mindezekkel megvagyok, elkezdtem egymásra pakolni a rétegeket, alulra paradicsomot rakok, fölé tésztát, rá besamelt, arra gombát, aztán elkezdem az úgy rakni a rétegeket, ahogy a végéig fogom: tészta, paradicsom, spenót, tészta, besamel, gomba, sajt (mozzarella és parmezán is), tészta, paradicsom, stb. Igyekszem úgy befejezni, hogy végére egy réteg paradicsom és rá egy réteg besamel kerüljön, megszóróm sajttal és a 190 fokra előmelegített sütőben készre sütöm.

7 komment

Címkék: olasz spenót tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://mohaessafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr225651024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gourmandula 2007.11.13. 13:53:00

mmmmmm...

Moha és Sáfrány 2007.11.13. 23:16:00

:)

Peti 2008.07.01. 11:48:00

megcsináltam, kiváló lett, köszi a receptért! :)

Moha és Sáfrány 2008.07.01. 16:17:00

o de jo, nagyon orulok! igazi bok ez nekem! :)

sedith 2010.05.28. 11:11:32

Éppen lasagna-t szeretnék készíteni, de mivel húst nem tehetek bele, viszont anélkül a férjemnek nem nagyon kellene, kitaláltam, hogy gombával helyettesítem. A spenótot mindenképpen akartam ahsználni. Azt hittem, hoyg ebbena párosításban én fedeztem fel a spanyolviaszt! :D Én annyiban gondoltam másképp az egészet, hogy a gombát készítem paradicsomosan és a besamelt spenótosan és így rétegezem.
Köszi azért az ötletért, hogy így egyhelyen megtaláltam mindent!:)

Moha és Sáfrány 2010.05.29. 14:53:19

sedith!

orulok, hogy tetszett, nagyon jol hangzik a te verziod is, drukkolok, hogy a ferjed is szeresse! ;)
süti beállítások módosítása