Rólam


_mg_6938a_1.jpg

Facebook

Címkék

Címkefelhő
2008.04.07. hétfő

Cékla krémleves tormás ricotta galuskával

Egész télen foglalkoztatott a cékla krémleves gondolata, ám időhiány miatt soha nem jutottam el a megvalósításig. Most azonban megünnepelve a sok leadást, korán keltem föl és ellátogattam a piacra, ahol rám mosolyogtak ezek a zöldségek és rögtön megszületett az ötlet, hogy milyen formában is kéne nekiállni ennek a levesnek, és az sem volt mindegy, hogy lassan a cékla szezon végére érünk, úgyhogy én most ünnepélyesen ezzel az étellel búcsúzom a téltől.

Hozzávalók:

-a leveshez:
2 közepes méretű cékla meghámozva és 1x1x1 cm-es kockákra vágva
2 kicsi krumpli 1x1x1 cm-esre darabolva
1 nagy szál póréhagyma karikákra vágva
1,5 liter zöldség alaplé
1 dl tejszín
3 dkg vaj
olíva olaj

-a galuskához:

250 g ricotta
2 evőkanál liszt
1 tojás
2 marék parmezán
2 teáskanál asztali torma

frissen őrölt bors


Vajon és olajon közepes lángon kb. 5 percig párolom a céklát és a hagymát, majd felöntöm az alaplével. Nagy lángon fölforralom, beledobom a krumplit és hagyom gyöngyözve forrni, amíg puhára nem főnek a zöldségek.
Eközben összekeverem a galuskához a masszát és hagyom pihenni.
Ha megfelelő állagúak a zöldségek, botmixerrel turmixolom, hozzáöntöm a tejszínt és még egyet forralok rajta.
A galuskákat két evőkanál segítségével formázom és lobogó sós vízben 1-2 perc alatt készre főzöm, majd a tányérba szedett levesbe rakom.

5 komment

Címkék: leves cékla

A bejegyzés trackback címe:

https://mohaessafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr35651008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsa 2008.04.07. 20:14:00

Jónak tűnik ez a cékla-torma párosítás. Nálam azt hiszem, már jövő télre marad. :)(jópofa az edény is!)

Moha és Sáfrány 2008.04.07. 21:59:00

tenyleg jo. ;) remelem jovo telen lesz szerencsed hozza, a nalunk levo emberek elegge lelkesek voltak tole.
en is imadom ezt a tanyert, a camponaban van egy nagy katay, ahova rengeteg gyonyoruseget rendeltek, de nem voltak tulsagosan nepszeruek, ugyhogy sok dolgot leertekeltek. erdemes korulnezni arra-fele!

orsiborsi 2008.04.22. 00:52:00

én is nagyon lelkes voltam!!!:D
még a szakács-kisasszony részét is megettem!:)

andris 2009.01.05. 11:40:00

Kedves Szerző!

Nagyon köszönöm a receptet, sikeült a családom Karácsonykor meglepnem ezzel a levessel, és bár 3 nagyi is volt az ebéden, nagy sikert aratott - az előzetes aggodalmaik ellenére! :)
Én megbolondítottanm kis cirtommal, az én ízlésem ezt kívánta. Csak gondoltam jelzem, hátha más is így van ezzel!
Mégegyszer köszi!

Moha és Sáfrány 2009.01.07. 15:21:00

kedves andris!

nagyon orulok, ugy meg vagyok hatodva, hogy az en egyik receptem kerult a karacsonyi asztalra! es hogy a nagyikat is lenyugozted, csodas!
koszonom a tippet!
süti beállítások módosítása