Rólam


_mg_6938a_1.jpg

Facebook

Címkék

Címkefelhő
2009.07.11. szombat

VKF XXVI! - Tonhallal töltött cukkini salátával

tonhallaltoltottcukkini.JPG
Kapóra jött nekem a mostani VKF! kiírás, mivel már egy ideje tervezem megosztani másokkal is ezt a csodás fogást. Vesta olyan nyári előételeket kért tőlünk, amik mind alapanyagaikban, mind technikájukban kötődnek az évszakhoz. Az én ételem főleg a könnyedségével felel meg ennek a követelménynek, illetve ha tökéleteset akarnék gurítani, faszénen sütöttem volna meg a cukkiniket (de mi nem grilleztünk ma, úgyhogy csak ennek a kedvéért nem álltam neki férfiak nélkül tüzet varázsolni).
Már évek óta figyeltem Rovinjban a no pizza, no čevap, no calamari feliratú helyet, és idén végre sikerült is bemennünk. A felirat maximálisan igaznak bizonyult, egy 5 asztalos kis helyiségről van szó, ahol az étlap nagyon rövid és minden fogás nagyon ki van találva, ha valaki arra jár, érdemes ellátogatni (nem a legolcsóbb hely, de talán nyaralás alatt megengedheti magának az ember); itt ettük ezt előételként, és annyira beleszerettem, hogy föl is került az állandó repertoáromba.
Egy komoly vacsora előételeként vagy akár egy könnyű ebéd főfogásaként is el tudom képzelni.

Hozzávalók 5 személyre:

-a cukkinihez:
3 közepes méretű cukkini hosszában 2-4 mm-es szeletekre fölvágva
3 tonhal konzerv (a kicsi Calvo-t használtam)
fél doboz tejföl
egy negyed lime leve
3 tk. tejszín
3 tk. friss kapor nagyon apróra vágva
annyi szál snidling, ahány cukkini készül

olíva olaj

-a salátához:
fejenként 2 marék vegyes saláta levél
fejenként 2-3 db koktélparadicsom félbevágva
fejenként 5-6 fekete olajbogyó
fejenként 5-6 szem kapribogyó
10 dkg félkemény kecskesajt 1x1x1 cm-es kockákra vágva

-a vinaigrettehez:
1,5 tk. magos mustár
1 ek. málnaecet (eredetileg bodzaecetet terveztem, de nem sikerült szereznem)
4 ek. extra szűz olívaolaj

frissen őrölt színes bors

A cukkiniket kevés olíva olajon magas lángon megsütöm (ha jófej vagyok, grillen), majd leitatom róluk a fölösleges olajat, és hagyom őket teljesen kihűlni. A pástétom hozzávalóit villával alaposan összedolgozom, majd nem túl vastagon megkenem vele a cukkiniket, föltekerem és átkötöm a snidlinggel.
A vinaigrettehez a mustárt, az ecetet a sót és a borsot összekeverem, majd habverővel folyamatosan keverem, miközben lassú sugárban hozzáöntöm az olajat. A salátát és a paradicsomot beleforgatom az öntetbe, a tányér közepére rakok belőle, rászórom a sajtot, olajbogyót és kapribogyót és mellérakom a tekercseket. Érdemes mellé karikára vágott baguettet adni.

9 komment

Címkék: hal vkf előétel

A bejegyzés trackback címe:

https://mohaessafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr255650980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stampoasis (alias nokedli) 2009.07.11. 23:22:02

a legközelebbi grillezésnél kipróbálom. a párom ugyan nem rajong a tonhalért, de így feltálalva nem hinném, hogy nem kóstolná meg.

Reni 2009.07.11. 23:25:13

Tényleg nagyon jól néz ki!

Moha és Sáfrány 2009.07.11. 23:56:03

orulok! majd meseld el, hogy milyen lett!
ugy vettem eszre, hogy aki nem eszik halat, annak is be szokott jonni a tonhal tejfollel folutve, erdemes ezzel kezdeni a probalkozast.
reni!
koszonom szepen!

baba_ 2009.07.12. 02:23:35

Jajj de szép!
És biztos finom is, csak azt a kaprot, csak azt tudnám feledni... :)

Moha és Sáfrány 2009.07.12. 05:45:35

baba!
koszonom! pont tegnap beszeltunk arrol, hogy mi is utaljuk a kaprot, de ebben megis milyen jo volt. :) ha raszanod magad, siman hagyd ki, szerintem anelkul is finom lesz!

Vesta 2009.07.12. 08:12:02

Hú, ez az előétel nagyon profi,az ötlet is, a tálalás is, én is felveszem a repertoáromba.Ráadásul a kaprot is imádom :)

fakanal 2009.07.12. 11:07:02

Szééép!

Rita 2009.07.12. 13:41:13

Grat! Ez nagyon jól néz ki, és mivel én a tonhaltól kezdve a kaporig minden összetevőjét szeretem, biztosan kipróbálom!

Moha és Sáfrány 2009.07.17. 11:03:57

koszonom! :)
süti beállítások módosítása