Rólam


_mg_6938a_1.jpg

Facebook

Címkék

Címkefelhő
2007.09.30. vasárnap

VKF! IX.- Kagylós sáfrányos linguine

Végre! Amióta van VKF! , mindig is szerettem volna indulni rajta. Nagyon izgatottan vártam már a témát, amit most dibbuk talált ki nekünk. Úgy gondolta, hogy ha az előző arról szólt, hogy más bőrébe kell belebújni, itt az ideje magunkba nézni kicsit, a mostani fejezet címe Belsőséges hangulatban. Nem kicsit estem kétségbe, amikor először olvastam. Aki nézegette már a receptjeimet, könnyen rájöhet, hogy a máj, szív, szalontüdő nem tartozik a kedvenceim közé. Szerencsére nyitva hagyta a kiskaput, elég, ha az étel nevében szerepel valami hasonló. Hosszú gondolkozás után leszűkült a lista három lehetőségre, az egyik opció a gyümölcsvelő volt, a másik a nyelvhal, a harmadik pedig a linguine. Azért döntöttem az utóbbi mellett, mert remekül passzol hozzá a kagyló és az áll a legközelebb a belsőséghez. Azért azt hiszem a mezőnyből én használtam ki leginkább a kibúvót, mivel még nem is magyarul szerepel az étel nevében az ominózus szerv. A linguine kicsi nyelveket jelent olaszul.

Hozzávalók:

40 dkg linguine
3/4-1 kg zöldkagyló (lehet fekete is, az a lényeg, hogy tengeri legyen)
4 gerezd fokhagyma (préselve)
2-3 dl minőségi fehérbor
1,5 csomag sáfrány (0,18 g)
1,5 dl tejszín
1 csokor friss petrezselyem
3-4 dkg vaj
olíva olaj

frissen őrölt bors
opcionálisan egy lime reszelt héja

Első lépésként érdemes a linguinet megfőzni (nem teljesen, mert a szószban nyeri el a végleges formáját), mivel a mártás gyorsan kész van, elég neki annyi idő, amíg a tészta eléri a megfelelő állapotot. A mártáshoz olíva olajon és vajon megfuttatom a fokhagymát, majd mehet bele a bor, a sáfrány, a kagyló, illetve a só meg a bors. A szörnyek annyi idő alatt fogyaszthatóvá válnak, míg a bor alkoholtartalma elillan. Ezután összeöntöm a tésztával és egy kis főzővízzel, és 1-2 percig együtt főzöm őket. Miután lehúztam a tűzről, hozzákeverem a petrezselymet és a lime héját.

5 komment

Címkék: olasz tenger tészta vkf

A bejegyzés trackback címe:

https://mohaessafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr965651034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hazs 2007.10.01. 01:36:00

eh ebbol is kimaradtam... pedig gyanitom hogy a sutotok utan megbaratkoztam volna a kagyloval is. pax

Anonymous 2007.10.01. 09:02:00

Még a gyömbéres sütidhez!!!

Én díjaztam volna a gyömbéres sütidet akkor is, ha nem írsz "méltató szavakat" Stahl Juditról, ami bár nem üti az etikátlanság szintjét, mindenesetre semiképpen sem elegáns. Annál is inkább nem, mert a szakácsművészet nem kisajátítható, mindenki kedvére, onnan és attól vesz át receptet a plágium vádja nélkül, ahonnan akar. Nigellát nagyon kedvelem, pedig ő sem tanult szakács, receptjeit esetleg ő is elleste valakitől, nyilván kísérletezni is szokott, de úgy tűnik, Nagy-Britanniában nem fürkészik rosszindulatú irigyek, honnan van a tudománya.
Kedves Moha és Sáfrány! Lehetnek jó receptjeid, de az olvasótábort így nem fogod növelni! Egy olvasóval máris kevesebb van!

Moha és Sáfrány 2007.10.01. 12:28:00

Hazs! De jó, hogy írtál! Sajnálom, hogy nem jöttél, én hívtalak, de nem vetted föl. A következőt úgy főzöm, hogy neked is jusson!

Moha és Sáfrány 2007.10.01. 12:29:00

Névtelen! A gyömbéres sütinél válaszoltam!

Moha és Sáfrány 2007.10.10. 00:02:00

nem felejtettem am el a blogot, gondosan gyujtogetem a recepteket, de tul sok munkat vallaltam el, ugyhogy most egy ideje se ejjelem se nappalom, ha pedig veletlenul foznek, azt azonnal meg kell enni lehetoleg a gepem kozeleben, kozben szorgosan bamulva az auto/archicadet. ha valaki nem orulne, akkor bocsanat! igyekszem!
süti beállítások módosítása