Rólam


_mg_6938a_1.jpg

Facebook

Címkék

Címkefelhő
2014.08.24. vasárnap

Changua vargányával és spenóttal

changua.jpg

Ez az étel az egyik legnépszerűbb reggeli fogás Kolumbiában. Állítólag Cundinamarca megyéből származik, mely Kolumbia középső részén terül el és körülöleli Bogotát, ahol szintén gyakran esznek changuát reggelire.
Az eredeti verzióban nincs vargánya és spenót, azokat én tettem hozzá, de szerintem nem tett rosszat neki. Mivel egy nagyon egyszerű dologról van szó, bőven vannak variációs lehetőségek. A hagyományos változat vízzel készül, de ha arra adná az ember a fejét, hogy ne reggeliként, hanem levesként egye, mehet bele alaplé is nyugodtan.
Elképesztően egyszerű megcsinálni, csak az időzítésre kell figyelni, mivel a tojásnak 3 percre van szüksége és a pirítósnak meg a vargányának is akkorra kell elkészülnie.
Ha kipróbáljátok, tuti, hogy mostantól más is eszetekbe fog jutni az országról a kolumbiai nátha mellett!

Hozzávalók 2 főre:

-a leveshez:
3 dl tej
2 dl víz vagy alaplé (zöldség vagy csirke)
2 tojás
1 tk. só
2 marék bébispenót
2 tk. a korianderből
2 tk. az újhagymából

-a vargányához:
egy nagyobb fej vargánya vékony csíkokra vágva
olívaolaj
frissen őrölt bors
nagy szemű só

-a tálaláshoz:
6 karika baguette megpirítva (más fajta kenyér is jó)
1 nagy marék friss koriander közepesre vágva
1 szál újhagyma karikákra vágva

A tejet és a vizet felforralom a sóval, majd ha már forr, alacsonyabbra veszem a lángot és óvatosan beleütöm a tojásokat (én egy kis tálkába szoktam és abból csúsztatom bele), és hozzáadom a koriandert és az újhagymát (csak egy keveset, ami a leves hozzávalóihoz van írva).
Amint belekerültek a tojások, el kell indítani egy stoppert, ugyanis 3 perc kell nekik (nem több, nem kevesebb) és közepes lángon gyöngyözve forralom. Mikor 2 percük van hátra a tojásoknak, óvatosan beledobom a spenótot, hogy kicsit összeessen. A vargányát magas lángon sóval és borssal hirtelen megsütöm.
Tálalásnál alulra megy a leves, amit bőségesen megszórok korianderrel és újhagymával, a tetejére mehet a vargánya és óvatosan rárakom a pirított kenyeret (aki nem szereti, ha elázik, tálalhatja mellé is).

changuaazasztalon.jpg

1 komment · 1 trackback

Címkék: reggeli leves spenót gyorsétkezde

A bejegyzés trackback címe:

https://mohaessafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr846631215

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Brutálisan finom ebéd 20 perc alatt 2014.08.25. 09:46:55

Tegnap a Lehel piacon is láttam vargányát, de az én adagom ezúttal Debrecenből érkezett (Mautner Zsófi közvetítésével Pataky Pétertől), szerintem ezzel a gombával csak valami nagyon egyszerűt szabad csinálni, hogy érvényesüljön az íze.  Nem recept...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moha és sáfrány · http://mohaessafrany.blog.hu 2014.08.25. 13:46:11

A te beszerzési forrásod akkor vagányabb, mint az enyém! ;)
Abszolút egyetértek, általában nálam is a legminimálabb formában kerül az asztalra, de most egy kicsit többet vettem és úgy éreztem, hogy ennek a viszonylag semleges ízű dolognak sem fog ártani, és nem tévedtem :)
És itt jegyezném meg csendben, hogy egyébként vargányából készül a tökéletes vegetáriánus szalonna, úgyhogy nálam mindig túrós csusza az első, ami készül, ha sikerül frisset beszereznem.
süti beállítások módosítása