Rólam


_mg_6938a_1.jpg

Facebook

Címkék

Címkefelhő
2008.07.20. vasárnap

VKF! XVII- Grillezett zöldséges saláta.

Nagyon örültem a mostani témának, mivel 1-2 hónapja szinte csak salátán élek. Hatalmas terveim voltak, arra gondoltam, hogy majd jó háziasszonyként 3 fogásos saláta vacsorát fogok főzni, lesz előétel, főétel és desszert, ám mostanában költözött az iroda a Paulay Ede utcai Falafel közelébe, úgyhogy ott szoktam a megfelelő mennyiséget belapátolni, tehát elmaradt a menőzés, helyette ez az egyszerű, de nagyon finom saláta a pályaművem.
Először Rovinjban csináltam ilyet, és annyira beleszerettem, hogy rögtön felkerült az állandó étlapra. Ha a salátát főételként eszem, én szeretem, ha hideg és meleg is van benne, ettől lesz komplett egész a fogás, illetve fontosnak tartom, hogy megfelelő mennyiségben legyen benne minden tápanyag és ez pont ilyen, sok zöldség de a fehérje és szénhidrát sem hiányzik belőle.
Érdemes előtte levest enni, mi ezt választottuk és tökéletesnek bizonyult, bátran ajánlom valami könnyű desszerttel kiegészítve akár lányfelszedős vacsiként is.

Más saláták nálam:

Grillezett avokádós saláta padlizsánkrémmel töltött paradicsomos tortillával

Spenótos csicseriborsós sültcékla saláta
Sült ricottás saláta
Újragondolt nizzai saláta

Hozzávalók:

-a salátához:
1-2 marék vegyes saláta
1 marék rukkola
1-2 szem héjában főtt krumpli meghámozva, hasábokra vágva, sózva és kevés olíva olajon megpirítva
1 marék csiperke hajszál vékonyra vágva és olíva olajon sóval és frissen őrölt borssal hirtelen megsütve
8 szál zöldspárga 3-4 centis csíkokra vágva és olíva olajon sóval és borssal megsütve (hehe, most lebuktam, hogy milyen régen csináltam ezt, szezonon kívül én cukkinivel helyettesítem)
1 szál sárgarépa 1x1x3 centis csíkokra vágva
3 dkg füstölt lágysajt
1/4 marék kapribogyó
fél marék fekete olajbogyó
fél marék parmezánforgács
egy kevés pirított fenyőmag a tetejére

-az öntethez:
1 csapott teáskanál mustár
1 kis gerezd fokhagyma préselve
2 dl natúr joghurt (érdemes folyósat választani)

frissen őrölt bors

Alulra kerül a saláta, rá a rukkola, aztán jöhet a sárgarépa, majd a füstölt sajt. Ezután kell rálocsolni az öntet nagy részét, így nem áztatja el a sült zöldségeket. Erre rakom a krumplit, majd a spárgát és a tetejükre a gombát, aztán rászórom a parmezánt és egy egész kicsi öntetet, majd mehet az olaj-, és kapribogyó, a tetejére pedig a fenyőmag, és lehet is enni. Sokan úgy szeretik a salátát, ha legalább egy napos, mert szerintük akkor jó, ha összeérnek az ízek, én ezzel nem értek egyet, szerintem ez a fajta étel akkor jó, ha friss, ezt a verziót pedig a forró zöldségek miatt muszáj rögtön enni.

2 komment

Címkék: saláta vkf

A bejegyzés trackback címe:

https://mohaessafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr645650995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2008.08.25. 20:33:00

A hideg-meleg méli-mélo saláta remek ötlet, ki fogom probálni (de legalábbis valami hasonló).

A rovinji ratatouille jól sikeült végül?
:)

M

Moha és Sáfrány 2008.09.30. 16:37:00

na sikerult mar valami hasonlot kesziteni?
sajna a rovinji ratatouille nem lett az igazi, de szivesen vallalok egy szepito kort itthon!
süti beállítások módosítása